para pengikut

Monday, February 21, 2011

MESTI BACA : KAMI DOAKAN AZIZULHASNI AWANG SEMOGA CEPAT SEMBUH,SEMANGAT BELIAU TIADA TOLOK BANDINGAN.

seperti yang kita tahu,jaguh keirin lumba basikal Malaysia, azizulhasni telah ditimpa kemalangan pada aksi final kejuaraan siri piala dunia keirin di manchester, england.pelumba yang digelar 'the pocket rocketman' itu terjatuh apabila dilanggar oleh pelumba dibelakangnya ketika beliau berada di posisi ke-2 ketika menuju ke garisan penamat.akibat pelanggaran itu,serpihan kayu trek veledrom telah tersusuk ke betis beliau tetapi setelah jatuh beliau bangun dan meneruskan perlumbaan dengan serpihan kayu yang masih tersusuk di betis dan mendapat tempat ke-3.juara milik pelumba britain, chris hoy.

serpihan kayu trek veledrom yang tersusuk di betis azizulhasni.

azizulhasni ketika diberi rawatan oleh paramedik.

azizul sedang menerima rawatan di hospital manchester
(pic dari john beasley)

gambaran dari dekat serpihan kayu veledrom
(pic from john beasley)

serpihan kayu yg berukuran 7 inci yg dikeluarkan doktor

saye sungguh kagum dengan semangat beliau kerana walaupun telah jatuh, beliau masih jua meneruskan kayuhan beliau.

azizulhasni awang, kau adalah satu dalam sejuta! kami mendoakan supaya anda cepat sembuh, dan meneruskan latihan di samping dapat mengutip mata bagi melayakkan ke sukan olimpik kerana beliau adalah prospek emas malaysia dalam keirin di olimpik london 2012.

25 comments:

☀ Izzaty Hedry☀ said...

ngeri nya bla tgk dlm berita tdi... mcm mna bule tmbus 2 ... ksian nya kn...;(

TAYAR PANCIT said...

tu la pasal,memang tragis betul :( tapi papepon saye kagum dengan semangat beliau..

☀ Izzaty Hedry☀ said...

tgk pun dah rsa perit dya 2.. huk3... btol2..smngat y kental

TAYAR PANCIT said...

tu la pasal awk,kalo saye dah terduduk da tahan sakit,takde pk nak bgn2..hehehe

☀ Izzaty Hedry☀ said...

heheh.. sma la .. klu zaty tah2 dh pengsan...;p. mau x nya... smpai tembus2... uuh.. snguh mnakut kn...;(

TAYAR PANCIT said...

tu la pasal..boleh trauma tu..hihihi

☀ Izzaty Hedry☀ said...

heehehe.. hrap2 azizul 2 cpt smbuh la kn3 taya pancit..;)

TAYAR PANCIT said...

same2 ye kite berdoa ye cik izzaty :)

Wafiy Suzly said...

aduhh!aku yang terase sakit nih..

☀ Izzaty Hedry☀ said...

iya...:)... amin...

TAYAR PANCIT said...

izzaty-amin :)
wafiy-memang terase giler ni :(

nitestalker said...

satu semangat yang boleh dijadikan contoh.... jatuh tak semestinya kalah...

Syaira Kayy said...

uhuhuh gerunnya kayu tuh . sakit2 .

currentlife2u said...

ngeriiiiiiiiiii laaaa.. dah follow back kawan..

FariehanIbrahim [LBC] said...

grrr, seram jerk tgk. adeh! T_T


btw, tQ sggh belog comel.
nice to see youuu. ^^

iffah imani said...

rasa nyilu kaki tengok...tapi kagum...sukar kita nak cari orang yang sangup berkorban macam ni..

Bahulu said...

As Salam mai ziarah teman2@join the geng kat sini yea.
(0_o)

Ain Atika Zailani said...

sakitnyaaa....takut nak tengok...kesian dia..

kiera'sakura said...

kesian kt die.. same2 kte doa azizul hasni cpt sembuh.. amin

nurul nabila bt medan said...

seram tgok.
><
moga cpt sembuh ye..

TAYAR PANCIT said...

terima kasih kawan2 follow me back :) kite doakan azizul semuga cepat sembuh..susah nak jumpa atlit yg semangat tinggi macam azizul ni.azizul satu dalam sejuta!

Cik Diana said...

smoge cpat sembuh lah hendaknya

♥cik cahya♥ said...

semoga cepat sembuh

unknown girlz said...

siyes..ngeri tgk..bayangkanlah bley tembus..huhu..
get well soOn =)

LittleGurl said...

sedeynye tengop. ensem tu. ;( cepat sembuh taw.

lau la LG ade dekat boley teman. musti dye cepat sembuh "________________"